Mitt sommarlov

Fjärde semesterdagen.

Yngsta har fått lägenhet med bästisen. De är stora nu, på riktigt! Snusförnuftiga och söta bjuder de hem på kaffe.

Jag utnyttjar solstunderna, tillbringar dem på Kallis. Ett par kvällar har jag yogat på stranden, med blicken ut över oändligheten. Underbart! Vilken tur jag hade som sökte på nätet efter sommaryoga och hittade så rätt.

Livet har kommit så nära, precis som döden. Nära oss kämpar en jämnårig kvinna en redan förlorad kamp mot cancern. Det känns som om mina sinnen sköljts med regnvatten och jag ser klarare på tillvaron. Vad är egentligen viktigt? Här och nuet.

Jag tar hand om mig på mitt sätt, träffar de som betyder något för mig. Rör på mig på det sätt som jag vill. Idag blev det långpromenad i marschtakt och även småjoggande. Jag äter det jag tycker är gott, vägrar alla dieter, men snappar upp råd lite här och där.

På min ”joggonad” invigdes mina fina skor. Sköna!

Ikväll ska jag avnjuta Laleh och Timbuktu på Sofiero tillsammans med ett par vänner.

Det är ett bra liv och det är mitt.

*P*

 

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

