Minsann!

Vi kom iväg till skogen, jag och Den prickiga. Till sällskap fick vi ett stilla regn.

Jag har så många hang-ups.

”Inte kan jag väl dra på mig riktiga träningskläder och visa mig i en löparslinga? Jag som knappt har styrfart och flåsar som en blåsbälg!?”

Idag tryckte jag in mina tveksamheter i ett hörn och åkte till skogen i ändamålsenlig klädsel. Jag är där för att jag VILL orka, för att jag SKA förbättra min usla kondition. Förvånade mig själv med att helt sonika sätta mig bredvid bilen och stretcha. Och vet ni? Inte en kotte anmärkte, ingen kom fram och ifrågasatte eller hånlog. Helt ärlig så var där inte så många i skogen just då, men iallafall! 🙂

Nu är jag grymt nöjd med mig själv och Den prickiga, hon ligger utslagen på golvet och snarkar. Utanför fönstret fortsätter regnet att strila och det är en riktigt mysig lördag i juli.

 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Minsann!

  1. vandrar skriver:

    Du är rolig du, varför skulle någon av oss alla andra ”dårar” skratta åt en like ;)? Kul att du är i gång och hoppas få följa dina pass via nätet!

  2. Maria skriver:

    Varför skulle folk skratta? hade du clowmake-up???

  3. pbloggen skriver:

    Jag har konstiga idéer ibland…

Kommentera

