Så blev det

-Låt hoppet leva, hade dotterns pojkvän svarat när han fick samma fråga som jag. Oron var stor hos min dotter, hon våndades. Så valde hon pojkvännens råd och sa ”Vi ses snart igen, jag kommer tillbaka i augusti.”

Jag tyckte om den unge mannens sätt att tänka.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Så blev det

  1. Eva Swedenmark skriver:

    En av mina bästa vänner dog alltför ung i svår cancer, hon ville hålla hoppet levande. Köpte nya glasögon och såg fram emot att få en träningsdräkt vi beställt till henne som vi visste att hon aldrig skulle hinna få. Hon både visste och inte visste men var tydlig med att vi skulle vara hoppfulla tillsammans. Det var svårt och det gjorde ont. Men det var nog rätt. Man får använda sin känsla helt enkelt.

Kommentera

