Bra!

Dagen inleddes med ett återbesök på vårdcentralen för att kolla blodtrycket. ÄNTLIGEN! Idag fick jag med beröm godkänt. Härligt!

Sköterskan som skulle kolla trycket tittade så… underligt på mig. Eller var det lite beundrande? Det är väl samma sak förresten? Hon frågade hur jag mådde och jag svarade ärligt ”Alldeles utmärkt, tack!” Hon såg på mig med ett nytt leende ”Du ser ut att må toppen!”

På väg mot bilen mötte jag en äldre kvinna som fångade min blick och sprack upp i ett leende och ett ”Godmorgon!”

Vissa dagar tror jag att jag strålar och jag börjar tro att det syns.

Den senaste veckan har jag pratat med många sörjande, jag sörjer själv. Tankarna virvlar och jag känner mig så oändligt tacksam och ödmjuk.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bra!

  1. Maria skriver:

    Allt hänger ihop – inre och yttre hälsa och det speglar sig!

Kommentera

