Samma tänk

Ibland händer det att jag och Maria funderar över samma saker. Ni andra kanske också tänker på dem, det är bara det att ni skriver om annat.

Vardagsmotionen – var tog den vägen? Artiklar om hårt trafikerade och farliga ”skolvägar” har vi nog alla läst om. Det finns självklart sådana. På mina morgonpromenader passerar jag både skolor och dagis, då är det ofta mycket trafik. Men vem är det som kör alla dessa bilar?! Föräldrar med barn som ska lämnas. Nej, jag gjorde inte så när barnen var små. Jag promenerade tillsammans med flickorna och hunden, sedan gick jag hem och lämnade den lurvige innan jag tog bussen till stan. ”Men vi hinner inte gå” försvarar kanske någon sig. Vi pressar våra scheman in absurdum, kan jag tycka.

Ett annat fenomen är parkeringen på Friskis. Platserna närmast ingången är alltid upptagna. Inte kan man GÅ femtio meter extra, när man ska in och ställa sig på ett löpband och flåsa. 🙂

Egentligen skulle jag, liksom nyss nämnda bloggerska, gå och lägga mig tidigt idag. Men då ska man INTE skjutsa in en plåt med knäckebröd i ugnen när klockan är kvart över nio. Det händer att jag glömmer att tänka. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Samma tänk

  1. Elisabet skriver:

    Och på ett gym i Sthlm berättas det att alla tar hissen upp till gymmet ,-)

  2. Eva Swedenmark skriver:

    Ja det är märkligt att vara på ön med stor vildvuxen tomt att röja men jogga och work-outa på terrassen, kan jag få för mig att tänka. Men jag säger inget 🙂

  3. Maria skriver:

    Jag tillhör dom som faktiskt släpper av sonen vid skolan med bilen halv sju om mornarna när fritids öppnar för att själv kunna vara på jobbet kl sju… men jag ser fram emot hösten för då får han börja gå till skolan själv eftersom han är för stor för fritids. Alltså kan jag promenera/cykla och han kan göra desamma 🙂

  4. pbloggen skriver:

    Elisabet – det gäller ju att ladda in i det sista!
    Eva – hmm… visst är det ett märkligt fenomen!?
    Maria – du är förlåten. 😉

Kommentera

