Minnen

I fredags hölls en minnesstund för mina unga vänners pappa.

Det var den mest annorlunda och allra finaste begravning jag varit på. En borgerlig ceremoni – det kändes rent, kärleksfullt och ärligt. Det är inte utan att tankar på hur jag själv skulle vilja ha det en dag kommer smygande…

Mäktigt var att ta emot femtiotalet motorcyklar på kyrkogården. Allra först anlände de två döttrarna, sittandes bakom pappas bästa vänner, på varsin mc.

Bildspel där mannens liv singlade förbi, fantastiskt tal av yngsta dottern – skratt och tårar om vartannat. Knuttar med rosor i händerna och sorgen som ett järngrepp om deras annars så tuffa uppenbarelser. Blommor, blommor, blommor och kärlek – inte minst.

På kvällen var jag känslomässigt utpumpad. Såg Sverige vinna semifinalen i OS-handbollen innan jag slocknade i soffan.

Igår var en ny dag som tillbringades på Kallis,  hela jag blev solkysst där jag låg och lyssnade på Sommar i P1 och de andra badarnas samtal.

En helg med många tankar.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Minnen

  1. vandrar skriver:

    Vad fint det låter, jag gick själv ur kyrkan för några år sedan, så borgerlig begravning blir det! En granne miste sin livskamrat för några år sedan och de hade sin minnesstund vid sjön, fantastiskt vackert det med.

  2. Elisabet skriver:

    Så v a c k e r t beskrivet!

Kommentera

