Krusbär

Jag tror att det var i fjol, som jag bjöds på en underbart god krusbärsmarmelad. Då bestämde jag mig för att plantera egna buskar, så att jag också kunde koka marmelad. Nu är jag ju av en speciellt positiv sort, så jag köpte två små buskar i somras och började se framemot skördetid. Den kom igår. Jag måste ju erkänna att jag kände att det var lite naivt att tro på god skörd första säsongen. Men jag plockade iallafall alla bären igår, ca fyra hekto. Lycklig blev jag när jag hittade ett recept som utgick ifrån 3,5 hekto. 🙂

        

Ikväll har jag rensat och kokt bären tillsammans med vanilj. Nu står tre små söta burkar och väntar på provsmakning.

*P*

Den vänstra bilden spökar och vänder sig som en pannkaka i luften. *ger upp*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Krusbär

  1. Maria skriver:

    Jag har aldrig ätit marmelad, är det något man bara har på mackor???

  2. pbloggen skriver:

    Aldrig?! *kliar mig i huvudet*
    Den här ska jag prova tillsammans med någon god ost, som tillbehör alltså.

  3. Hoppas det blev bra och att du är nöjd med receptet.

  4. Lena B skriver:

    Du ska vara mycket nöjd med din första skörd hälsar trädgårdsingenjören! Fyra hekto minsann! De buskarna har fått gödning, vatten och omvårdnad.

Kommentera

