VDN

Till dig man som till äventyrs skulle vara intresserad av att få mig på fall:

Vill du misslyckas totalt så ska du prata om ditt arbete, helst oavbrutet och gärna med detaljer om hur mycket du tjänar. Jag kommer att få andnöd av tristess och garanterat tacka för visat intresse innan jag försvinner – för alltid.

Att du kör en specialmodell av ett känt bilmärke, där det endast rullar f y r a stycken i landet, imponerar inte på mig. Det finns bara e n av mig och det är jag, och det är min lilla rumpa som knixar iväg bort när du pratar status i form av prylar.

Berätta för mig vad som gör dig lycklig. Visa mig fullmånen en stjärnklar kväll. Få mig att skratta när jag är trött och distanserad. Kom förbi och överraska mig med en tur till Österlen – bara sådär helt apropå en gråmulen söndagsförmiddag. Då – men inte förr – kan jag bli intresserad.

Jag som tycker att jag är så okomplicerad…

*P*

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till VDN

  1. Elisabet skriver:

    Jag förstår dig p r e c i s.

  2. Maria skriver:

    Hahahahaha, män hävdar sig ju oftast via materiella ting – det är deras fjädrar som dom putsar inför honan.
    Jag träffade en man en gång, vid fel tillfälle i livet, som sa ”vill du följa med mig ner till forsen (i Tornedalen) och titta på solnedgång och soluppgång, ta med dig sonen”
    Det var stort!!!

  3. Annika skriver:

    Jag med! =)

  4. Maria skriver:

    Och min kommentar sitter i spammen…

  5. pbloggen skriver:

    Åh, Maria! Precis SÅ ska det ju vara – fast helst vid rätt tillfälle i livet. 😉
    Välkommen ut ur nätet förresten.

  6. Maria skriver:

    Och det roliga är att detta var 2007 och vi hörs fortfarande av varje vecka via sms! Härliga män ska inte bo 94.7 mil bort och ha barn varannan vecka precis som jag…

  7. Eva Swedenmark skriver:

    Alla dessa män som inte frågar någonting, som inte är genuint intresserade av vad du tänker på och drömmer om…. som bara pratar och pratar… om sig själva. Och snäll flicka frågar och frågar men blir så trött på att lyssna på den som inte frågar tillbaka….

  8. pbloggen skriver:

    Eva – i måndagskväll bestämde jag mig för att vara genuint ärlig, även i den här typen av sammanhang.

Kommentera

