Ibland kör det ihop sig

Ikväll fick jag för mig att jag skulle baka knäckebröd. Snabbt och enkelt.

Men nu var det ju så att jag glömt att tvätta ur ugnen, sedan smöret i äpplekakan läckte ut och startade rökutveckling tidigare i veckan. Eftersom lampan i ugnen gått sönder och behövde bytas fick jag dra fram spisen. Anledning till detta var att sist jag bytte lampan ville den inte släppa ifrån fästet, vilket resulterade i att jag fick glassplitter i handen och fick lirka ut metallsockeln med hjälp av en tång. Bäst att dra ur kontakten då, tänkte jag.

Nu vet jag inte hur flitiga ni är, men själv blir jag sällan stolt när jag ser hur det ser ut bakom spisen. Dammsugare och skurtrasa fram. För säkerhets skull lyckades jag dra loss ugnsluckan när jag lyfte fram spisen. Jahaja! Å vem skulle hjälpa mig att sätta tillbaks den?! Några djupa andetag och dito veck i pannan – sedan löste jag det på egen hand.

Dammsög och tvättade sedan, tog ett svep över köksgolvet när jag ändå hade grejorna framme. Såpa i ugnen när den ställts tillbaka.

Vid det laget hade jag nästan glömt varför jag startat det lilla projektet. Rörde ihop degen, tog en sväng med Den prickiga och sedan var det äntligen dags att baka.

Lärdom av detta? Har man inte jobb, så skaffar man sig!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ibland kör det ihop sig

  1. vandrar skriver:

    Nu vet du varför jag inte bakar så ofta….

  2. pbloggen skriver:

    *s* Fast nu är det fritt fram! På inköpslistan står ”ny springform”, den gamla har kasserats.

  3. Lena B skriver:

    ja just det – min springform läckte kladdkaka sist – ska genast skriva upp på inköpslistan!

  4. pbloggen skriver:

    Tänk vilken nytta vi har av bloggen, Lena. 😉

  5. Lena B skriver:

    Japp och igår var jag på ikea för att köpa mig en ram och kom också ut med en röd springform. Snygg.

  6. pbloggen skriver:

    Jag köpte en svart på COOP, säkert inte lika snygg. 😉

Kommentera

