Dröm?

I natt drömde jag att jag såg en man med portfölj som gick runt mitt hus. Han tittade in genom mina fönster för att se om jag var hemma. Jag skämdes lite för att jag inte hade öppnat när han hade ringt på dörren, därför gjorde jag allt för att göra mig osynlig. Till sist misslyckades jag och mannen upptäckte mig.

Det var inte mycket mer att göra, än att öppna för den okände. Väl inne hos mig började han fråga om saker i mitt hem. Varför garderoben stod i vardagsrummet, hur jag hade tänkte med flickornas rum – det såg ju obebott ut?

Plötsligt var den okände mannen Lennart Jähkel, åtminstone någon jag hade sett på tv. Märkligt! Ännu märkligare var när han minuterna senare förförde mig.

Var kom det ifrån?! Försöker min kropp berätta något för mig? Har hormonerna årsmöte?

Vad tror du?! En sak är ju säker – genom mina drömmar får jag uppleva mycket. 🙂

*P*

Det här inlägget postades i Jag drömmer.... Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Dröm?

  1. vandrar skriver:

    Haha, det är ju också ett sätt att ”träna” 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Ja, nu pratar vi ”safety sex”. 😉

  3. Annika skriver:

    Låter som ditt undermedvetna talar om för dig att när Han kommer ska du inte gömma dig för Han hittar dig ändå och du tvingas svara på frågor om de val du gjort i ditt liv….

    Om jag får gissa…

  4. pbloggen skriver:

    Du får så gärna har rätt, Annika! 🙂

  5. Mies liv skriver:

    Du vet att han är den rätta om bär omkring på en portfölj!! 🙂

  6. pbloggen skriver:

    … och smyger runt huset. *s*

  7. Annika skriver:

    Huset är ju Du… Hus i drömmar står för oss själva, vårt inre… Att du inte släppte in honom och försökte göra dig osynlig blir ganska talande då… =)

  8. pbloggen skriver:

    Oj! Ja, då är jag med på tolkningen!

Kommentera

