Lördag

Det här helgen är som inte blev som jag hade tänkt, om jag nu hade tänkt så mycket alls.

Den Prickiga lekte med sina kompisar igårkväll och slog upp ”tumklon”. När hon kom skuttande i leken stod klon rakt ut från tassen, inte bra. Tur i oturen – det blödde bara pyttelite. I morse hade hon riktigt ont, så jag blundade för allt vad jourtillägg hette och körde till djursjukhuset. Där fick jag bekräftat att min hemmabehandling med jod och gasbinda var bra, och även tips om att Magnecyl kunde användas.

-Avvakta till måndag, det är trots allt jour och här är lång väntan idag, sa kvinnan jag pratade med.

Jag har fått hjälp att lägga nytt förband idag, det går inte att hantera en dalmatiner som har ont på egen hand. Nu sover det lilla livet i lillmattes säng, iförd tratt. Stackaren!

Själv sitter jag i soffan, konstaterar att fönstren är grymt smutsiga. Lite vin och fönsterputsning kanske? Vin – jatack! Fönsterputsning – nej, då vill Den prickiga följa med ut i trädgården och det ska hon inte med sitt bandage. Alltså landar jag i soffan med mitt vulgärt stora vinglas, där ett härligt rödvin nu väntar på mig.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lördag

  1. irrhönan skriver:

    Kan vinglas verkligen vara vulgärt stora?
    Stackars den prickiga. Önska henne ”god bedring” från oss!

  2. pbloggen skriver:

    *skrattar* Kanske inte. 72 cl – utsatte jag inte dig för dem när du var här?! I annat fall tar vi det nästa gång.

Kommentera

