Min hemmakväll

Ljudbok och mormorsrutor. Låter det tråkigt?

För mig är det avkoppling och njutning. Tack vare den äntligen införskaffade smartfånen kan jag numera lyssna på böcker var jag än är. Jag släpar med mig luren som om den vore min snuttefilt, men det står jag för. Att däremot sitta rakt upp och ner och lyssna, fungerar inte för mig. Därför har jag plockat fram garn och virknål och återupptagit rutvirkandet. Det går inte fort och det blir kanske inte så vackert, men det är så mysigt!

 

 

 

 

 

 

 

 

Just idag passar lugnet extra bra. Den prickiga bröt sin ”tumklo” i fredags och har varit hos veterinären i eftermiddag. Ikväll är hon fortfarande påverkade av den lugnande sprutan och bara sover. Jag får se om hon kan gå som folk nu när det är dags för kvällspromenaden. För ett par timmar sedan gick hon som en drucken. Stackaren…

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Min hemmakväll

  1. Osloskånskan skriver:

    Tur den prickiga har fyra ben istället för två, måste ju ändå bli mindre omkulldrullande…….PPN!

  2. Mies liv skriver:

    Jag är ju också en boklyssnare och lyssnar gärna när jag cyklar fram och tillbaka till jobbet… och när jag handarbetar! 🙂 Just nu virkar jag mormorsrutor som ska utgöra nederdelen på en kofta!
    Kul att det finns fler ”nördar” här gänget…. 😉

  3. pbloggen skriver:

    Osloskånskan – ja, det är ju tur! Nu är det tisdag och Den prickiga är lik sig själv igen. Jätteskönt!
    Mie – Aha, du pysslar också, roligt att höra! jag vill gärna se bilder på dina alster. 😉

  4. Mies liv skriver:

    Det ska du absolut få göra… Just nu håller jag som sagt på med tröjan samt en kjol. En rundstickad kjol i gråa nyaser. Det tar en jäkla tid för efter att ha ökat på stickstorlek har jag kommit till 2,5! *S*

Kommentera

