Prioritering?

Lust.

Den kan infinna sig på de mest underliga tider. Som ikväll när jag satt i bilen på väg hem och tittade på vindrutetorkarna som svepte undan regnet.

-Jag vill ut och röra på mig!

Alltså drog jag på mig träningskläder och regnkläder, knöt på joggingskorna och lovade hunden att prickarna inte skulle försvinna i regnet.

Drygt fyra kilometer senare var jag glad, blöt och förvånad. Vilken bra prioritering, med tanke på att jag valde bort yogan igår till förmån för pizzadelande med… Äh, det tar jag en annan dag. 😉 Idag jobbade jag över en stund, eftersom kunderna fastnat i en bilkö och var försenade. Därmed missade jag jympan.

Jag gillar min hjärna dagar som denna!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Prioritering?

  1. Maria skriver:

    Det är spontana infall som ger guldkant på vardagen

  2. pbloggen skriver:

    Just precis! Å ibland är det hälsosamma sådana! 😉

  3. pysbloggen skriver:

    Skönt när hjärnan får såna infall,å inte bara som typ måste-ha-chokladinfall.

  4. cathrin skriver:

    Hjärnan brukar vara rätt trist, den gör som den är van, men ibland klickar det till och tur är väl det.

  5. irrhönan skriver:

    Man skall icke kväva sina lustar!!

Kommentera

