Nya vägar

Jag vet att jag har saknat att vara del i ett sammanhang. Nu är jag ju ensamlevare på riktigt sedan ett år. Trivs med livet gör jag. Njuter av min frihet och av att flickorna blivit vuxna och står på egna ben.

Men något har saknats, något inte helt identifierbart. Av en händelse hamnade jag i en gemenskap som jag bara älskar. En handfull vänner i en skön mix. Vi umgås lite nu och då, på kvarterskrogen i stan, men även ”hemma hos”. Svingar en bägare, dansar i köket och lever. I veckan som gick hade vi premiär för vårt ”matlag”. God mat utan krusiduller ska delas en gång i veckan. Mat och umgänge i vardagen. Sånt gillar jag!

En gång i månaden utgör valda delar av gänget plus ett par till ”Musselklubben”. På restaurang eller hemma avnjuts då Moules mariniere. Då kan bubblorna flöda och flärden hälsa på. Det är just mixen jag njuter av.

Sa jag att jag har det bra? 😉

*P*

Det här inlägget postades i Bästa livet. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nya vägar

  1. Mies liv skriver:

    Oh, vad mysigt det låter att ha sånt glatt gäng att umgås med. Härligt…

  2. Maria skriver:

    Låter som en fantastisk gemenskap. Ibland kan jag sakna sånt.

  3. pbloggen skriver:

    Mie – ja, jag är innerligt tacksam för att jag har träffat dem
    Maria – mmm, kan förstå det. Jag älskar ju att träffa människor, lika väl som jag vill häcka i soffan med hunden. 🙂

Kommentera

