Reflex

image

Jodå, jag lever i allra högsta grad. Tackar som frågar. 😉

Jag har sett Evita och matlagat och jobbat och umgåtts med Yngsta och bjudit på middag och bjudits på mer frukost och…

Skriver gör jag inte. Kan inte sätta fingret på varför.

Det betyder inte att jag inte reflekterar över livet, det gör jag precis lika mycket som alltid. Understundom lite mer.

Pulled pork i ugnen (tack Mie och Maria för inspirationen), hunden i korgen intet ont anande om den stundande höstruskspromenaden och jag själv sittandes på en stol i köket. En skön torsdagkväll.

Förresten så började jag läsa och lyssna på den SÅ omskrivna ”Femtio nyanser av honom”. Gav upp efter sex kapitel. Jag tyckte inte om språket, uppskattade inte den som läste och blev obehaglig till mods när jag förstod var handlingen var på väg. Har du läst den?

Sådär ja! Ut i mörkret, sedan studs i dunet. I morgon är det halvdag på jobbet, sedan väntar lite utgång med lilla gänget.

*P*

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Reflex

  1. Mies liv skriver:

    Så lite så! Hoppas fyllesvinet (dragen gris) faller dig i smaken. 🙂
    Nä, jag har inte läst femtio nyanser… Jag blir anti när saker och ting blir så omskrivna. Därför har jag inte ens läst Kepplers böcker. Jag var liksom mätt redan innan boken släppes.
    Go kväll!

  2. pbloggen skriver:

    Precis sådär som jag brukar resonera. Da Vincikoden var en sån bok. Gonatt!

  3. Christel skriver:

    Jag har läst den. Från pärm till pärm för att jag ville se vad det är alla pratar om. Jag gillade den inte. Tror den har fått så stor uppmärksamhet för att det är en kvinna som skrivit den. Som om hon företräder alla oss kvinnor. Jag vill inte bli bunden och inte slagen, jag vill vara fri och smekt. Älska inte knulla. Tror få människor tänder på den här typen av sex. Det finns två böcker till i serien….. fattar inte vem som vill läsa dem….

  4. Maria skriver:

    Jag har köpt reflexer idag!
    Men inte 50 nyanser av…. vad det nu kan vara. Sex är för mig någonting jag vill uppleva – inte läsa om.

    Hoppas att fläsket smakar 🙂

  5. pbloggen skriver:

    Tack Christel, du kloka kvinna!
    När lekrummet presenterades fick jag kväljningar. Ett sensuellt spel mellan man och kvinna kan vara hur läckert som helst, men med den här inriktningen går jag i baklås direkt. Du sätter fingret på det – perfekt! 🙂

Kommentera

