image

Igårkväll tog jag en bild av mig, lite lagom tillpiffad inför kvällen. Tanken var att skriva ett inlägg innan gästen dök upp, men det hann jag inte. När jag idag gick in på bloggen för att titta på bilden och kanske skriva lite, blev jag grymt generad. Jag hade ju en bild i förra inlägget också. Har det slagit över alldeles på mig?!

Äh! Nu är den här och jag vill att ni tittar lite extra till höger om mig, visst är hon söt – min prickiga vän? Klänningen hängde på Indiska i förra veckan och bara tjoade ut mitt namn. 🙂

Helgen har varit rolig, mysig, glad och lite längre än vanligt tack vare halvdagen i fredags. På kvällen drabbade jag samman med lilla gänget på ”kvarterskrogen”. Det kan låta märkligt, men för mig är det som att ha fått en egen liten ny familj. Vi umgås på ett väldigt behagligt och avslappnat sätt. Jag är lyckligt lottad!

På matfronten konstateras att ”den dragna grisen” smakade kalasgott! Gästen gjorde en underbart god potatisgratäng till. Det funkade utmärkt, kan jag berätta. Erkänns att köttet inte drogs sönder så mycket som det är tänkt, men det kan ju kvitta. Det här är något jag ska göra fler gånger.

*P*

Det här inlägget postades i Bästa livet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till

  1. Maria skriver:

    Ska man tänka så? jag har ju bilder av mig nästan varje dag :S

  2. Vandrad skriver:

    Snyggt, både du och klänningen 🙂

  3. pbloggen skriver:

    Maria – nejdå, man ska inte tänka så. Men ibland [läs:ofta] lever min hjärna ett alldeles eget litet liv.

  4. pbloggen skriver:

    Vandrad – tack! Jag kände mig fin. 😀

Kommentera

