Då mot nu

Imorse började plötsligt Förnuftet och Känslan att härja runt i mig. Plötsligt klev Tvivlet och Jante in på arenan, vilt viftandes med små förbannade träsvärd. Då drog jag på mig ytterkläderna, lockade till mig Den prickiga och gick på morgonpromenad.
Brandgula höstlöv och salta, irriterande tårar.
En hundvän dök upp. Samtal om livets trivialiteter och två glada hundar.
Förr hade jag stannat upp och låtit känslan övermanna mig. Idag vet jag att den hälsar på ett par timmar, sedan minns jag den knappt.

En ny dag att lära sig mer om livet.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Då mot nu

  1. Maria skriver:

    Oombett sällskap ska man inte bjuda in som långvariga gäster

  2. Mies liv skriver:

    Det är härligt att det finns så många nya dagar då vi kan lära mer…

  3. pbloggen skriver:

    Maria – vilken härlig kommentar, tack!
    Mie – javisst är det så. Underbart att vi ser och uppskattar dem. 🙂

  4. Osloskånskan skriver:

    Bra inställning där!

Kommentera

