Så är det

Går ut i köket för att hämta bankdosan. Hittar massor av kvitton i väskan, knycklar ihop och slänger. Ser lappen på bordet med listan över vad som finns i frysen. Tar fram rågbröd och blodkorv, som får tina. Ser att det är smuligt på diskbänken, torkar av där och kommer att tänka på nyårsfesten som jag blev bjuden till alldeles nyss. Hör att musiken tar slut, går tillbaka till datorn för att välja något nytt att lyssna på. Ser bankens hemsida och kommer på varför jag gick ut i köket, där bankdosan fortfarande ligger.

Någon som känner igen sig? 😉

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Så är det

  1. vandrar skriver:

    Typ hela tiden;)

  2. Maria skriver:

    Jag förstår inte frågan? 😀

  3. Osloskånskan skriver:

    Mitt liv i ett nötskal…

  4. Cecilia N skriver:

    Jo, fast ibland går looperna halvvägs bak i nån sorts spiral, inte bara ”rakt bak till början”.

  5. Selma skriver:

    Känner igen sig, jo jag tackar jag.

  6. Lena B skriver:

    Exakt! Nåt oerhört kvinnligt dessutom!

Kommentera

