Gårdagens skörd

imageJodå, jordärtskockorna fick komma upp i ljuset igår.

Ikväll har de avnjutits, ugnsrostade tillsammans med goda biffar. Ja, Maria – det var ett toppentips med rostningen.

Medaljens baksida är att magen kan påverkas litegrann av skockorna. Ingen bra dejtingmat. Varför tänkte jag inte på den tidigare?! 😉

*P*

 

 

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Gårdagens skörd

  1. Maria skriver:

    Man ska nog vara lite trygg i sitt dejtande om jordärtskockor bjuds till middag 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Ja… Jag fick ett skrattanfall när vi gick och la oss. Nu har vi tagit det hela till en ny nivå. 😉

  3. Mies liv skriver:

    Jordärtskocksnivå! 🙂
    Jag har nu hämtat min andra laddning och gjort soppa. Det är supergott med skockor och går att variera en massa… Det är verkligen lyx att kunna ta sin hink och ta in ett gäng. 🙂

  4. pbloggen skriver:

    Visst känns det lyxigt! Jag njuter ju tom när jag står och gräver. 🙂

  5. irrhönan skriver:

    Jag blir verkligen sjuk av jordärtskockor… 😦 Jättesynd, för jag tycker det är så himla gott.
    Men det är lätt att avstå nu, när jag vet hur det blir om jag smakar.

  6. cathrin skriver:

    Jag är faktiskt aldrig ätit några skockor, men det tycks ju vara lite svårsmält förstår jag.

Kommentera

