Om troll i solsken

Jag kan bli svartsjuk. Det är ingenting jag är stolt över, bara något jag måste hantera.

Det är längesen det hände, men nu när det finns Någon som jag bryr mig om dök symptomen upp. En okänd kvinna figurerade och nämndes ofta – och jag undrade.

I lördagskväll mötte jag henne, blev presenterad. I ett trollslag försvann mina dumma tankar. Vi spelar i två helt skilda divisioner och det kändes bra att konstatera. Det är inte alla jag kan/vill konkurrera med.

Med uppbackning av vår kära och gemensamma väninna,  förklarade jag för mannen om mina små bryderier (jaja, vi är öppna mot varandra och midnatten hade passerats). Intressant var att se hans förvåning och jag tror mig ana en glimt av smicker. Det bjuder jag på. Jag fick sagt vad jag ville och han förstod.

Jag är bra!

*P*

Det här inlägget postades i Bästa livet, Genom nyckelhålet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om troll i solsken

  1. Maria skriver:

    Vad bra du är som förklarar sånt! Allt som kommer fram i ljuset blir alltid mer lätthanterligt 🙂

  2. cathrin skriver:

    Det är väl det främsta vapnet mot alla slags känslor som känns oangenäma, att kunna prata om dem.

Kommentera

