Är det inte det ena, så är det andra.

Antingen så är jag säker i ett förhållande, men då är jag inte förälskad. Eller så är jag förälskad, men osäker.

Historiskt sett alltså. Tror bara att barnens far är den som fått mig att pricka i båda rutorna.

Ikväll har jag – återigen – funderat över min egen tråkighet. Vännerna var ute på roligheter, men jag fick avböja. Jag har varit hemma istället, städat, fixat lite pyssel och lyssnat på julmusik. Varför är jag så asocial då?

Jo!

Imorgon ska jag till Köpenhamn tillsammans med fackliga kollegor, äta julbord och trilla hem framåt natten. På lördag är det dags att hjälpa till på ett bröllop och på söndag blir det tradionsenligt adventsmys med en hög vänner här hemma.

Så illa är det nog inte, när allt kommer omkring. 😉

*P*

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Är det inte det ena, så är det andra.

  1. WoW skriver:

    Svår balans, tur att du prickat rätt en gång i alla fall. Så vet du att det är möjligt

  2. Selma skriver:

    Ibalnd tror man nog att man är tråkigare än man är.

  3. Maria skriver:

    Jag tror att känslan av osäkerhet ingår i förälskelsefasen.

  4. pbloggen skriver:

    Wow – ja, det ligger mycket i det.
    Selma – så länge jag själv har kul, så fortsätter jag…
    Maria – min vardagsguru. Den kommentaren satt mittiprick. 😉

Kommentera

