Inte som vanligt

Igår gjorde jag mitt livs godaste Jansson. Ever. 🙂

Alla andra gånger har jag kört potatisen i matberedare, grovstrimlat den där. Igår skar jag den i stavar, för hand och lät potatisen mysa i ugnen en stund innan övriga ingredienser tillsattes. Oj, vilken skillnad! Hoppas verkligen att den är lika god ikväll, när jag ska fira jul tillsammans med matlaget. Knäckebröd och Ört-och limesill ska jag också ta med, liksom Marias köttbullar.

Åh, vad jag längtar!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Inte som vanligt

  1. Mies liv skriver:

    Hur kommer det sig att du lät potatisen gå ensam först? Det var något jag aldrig hört om tidigare och undrar vad det blev för skillnad?!

    Ha en go fredag!

  2. cathrin skriver:

    Här var det inga problem att få veta vad du gillar för julmat. Man blir ju hungrig. GOD JUL på dig.

  3. pbloggen skriver:

    Mie – jag googlade och hittade ett recept som rekommenderade. ”Det händer något magiskt med stärkelsen, när det varma möter det kalla”. Bra blev det!
    cathrin – God fortsättning! Jag tycker om att pyssla med mat och att äta den. För mig är ju kökspysslet lite terapi. 🙂

Kommentera

