Helgen

imageDet blev en alldeles underbar julhelg, om än lite annorlunda. För första gången firade jag julafton utan mina döttrar. Yngsta körde till Märsta tillsammans med sin far för att fira med Äldsta. Jag stannade hemma hos mina föräldrar och hade en lugn och mysig kväll. Mannen hämtade mig och vi fortsatte jula hemma hos mig.

Firandet med matlaget blev också lyckat. Jag blir nästan generad över alla varma ord som jag har på lut. Men så är det ju att trivas med livet.

Igårkväll fick jag rå om Yngsta några timmar, då vi öppnade paket och såg på ”Tomten är far till alla barnen” – ett måste i det här hemmet. Bonus var att hon stannade kvar och att jag fick bädda ner henne tillsammans med Den prickiga. ♥ Det var härligt att lyssna på alla hennes planer med lägenheten som hon ska flytta till i februari.

Det här året har varit snällt emot mig. Barnen har det bra, det händer roliga saker för dem båda. Jag har det bra, trivs med min ”nya lilla familj” Matlaget och jag trivs tillsammans med Mannen. Min mor undrar om han är något att ”satsa vidare på”. Då berättar jag att jag inte söker någon som kan försörja mig, inte någon som jag ska bygga bo med och inte heller någon som ska bli far till mina barn. Allt det där är klart. Nu vill jag umgås, diskutera, känna närhet och ha roligt. Det har jag. Just nu.

*P*

 

Det här inlägget postades i Bästa livet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Helgen

  1. WoW skriver:

    Låter ju hur skönt och mysigt som helst alltihop 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Ja, en härlig helg.

  3. vildrenen skriver:

    så otroligt klok du är.

  4. pbloggen skriver:

    vildrenen – ”äsch – så säger du till alla” 😉
    Det var längesen förresten, kul att se dig.

Kommentera

