Simson…

Det var längesen mitt hår var så långt som igår. Sedan jag bytte frisör för snart två år sedan har mitt hår fått växa, men på ett nytt och bra sätt. Inte en endaste dag har jag behövt känna att håret varit på utväxt. Kanske just för att det inte har varit det, inte uttalat åtminstone. Nya frisyrer har formats på vägen och jag har trivts hela vägen, tills för två veckor sen. Då funkade plötsligt inte luggen längre. Visst – det var en snygg linje med lång lugg på högersidan, men mitt hår sa stopp där. En envis slinga irriterade mig precis hela tiden.

Därför plutade jag trumpet med underläppen där jag satt i frisörstolen igår. ”Nu är luggen dum och du måste ta bort den!” demonstrativt la jag glasögonen ifrån mig som en startsignal till frisören. *tjopp* sa det och femton centimeter hår klipptes resolut av mitt framför nosen på mig.

När jag lämnade salongen kände jag mig nyklippt, jag s å g verkligen nyklippt ut. Snäll. Formen på håret fick mig att tänka på den här lilla damen:Frisyr

Mina ögon syns bättre nu och dem gillar jag ju. Skänkte en liten tanke till dem som inte vågar/vill klippa sig. Det som är så kul! 😉

Kollegorna var snälla och sa att det var bra. Mannen jag träffar lät det vara… Hm? Komplimanger är inte hans grej eller så tyckte han att jag såg för jävlig ut.

*P*

 

 

Det här inlägget postades i Funderingar, Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Simson…

  1. WoW skriver:

    Det kommer snart mera!

  2. pbloggen skriver:

    Yngsta dottern utbrast: Du har klippt dig! Så fint!
    *glad*

Kommentera

