Snurr

imageJag promenerar och lyssnar. Jag kör bil och lyssnar, och jag tänker. Tusen tankar knuffas runt i mitt huvud, pockar på uppmärksamhet och jag tänker på vad som är viktigt i livet. Vem som är viktig. Sånt ni vet, där svaren är borde vara givna.

Julia Dufvenius läser för mig, det funkar hur bra som helst. Det är bra. Hon behövde upprättelse här hemma. Jag tyckte att klockorna stannade när hon läste ”Femtio nyanser av honom” – men egentligen handlade det nog mer om mitt svala intresse för boken. Sex kapitel – sen gav jag upp.

Tillbaks till tankarna. Jag tänker så bra när jag går och lyssnar jag dessutom på något som känns verkligt, så snurrar hjärnan igång. Är den egentligen någonsin stilla?

*P*

Det här inlägget postades i Böcker, Funderingar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Snurr

  1. Maria skriver:

    Jag tyckte att hon läste med eftertänksamhet

  2. pbloggen skriver:

    Ja visst gjorde hon, jag tyckte om att lyssna på henne. 🙂

Kommentera

