Definition

Livet är underligt. Satt och pillade med min FB-sida, tyckte att ”singel” inte kändes rätt efter att ha träffat en man under några månader. Ändrade till ”I ett förhållande”. Tjohej vad det blev liv på vännerna. Tanken var inte att skylta med det, men jag hann liksom inte få bort det från sidan innan kommentarerna trillade in. Nu sitter jag och funderar över mannens reaktion.

Hur definierar du ”att vara i ett förhållande”? Det där är ju högst individuellt, har jag fått lära mig senaste halvåret.

*P*

Eftersom jag är löjligt skrockfull tänker jag ”Det här tar säkert slut i helgen, bara för att jag berättat om det.”

Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Definition

  1. Elisabet skriver:

    Ja, hur definierar jag det …?
    Jag minns att pv tyckte att vi hade ett förhållande långt innan jag själv delade hans åsikt ,-)
    Men det gick ju bra.
    Men ”ett förhållande” .., det är nog det man känner själv.
    Det innebär ju inte att man måste gifta sig nästa helg ,-)
    Lycka till!

  2. Monet skriver:

    Jag känner igen det där. Om någon ändrar sin status på Facebook till ”i ett förhållande” upplever man nog att det i princip handlar om ”förlovning” och snart giftermål. Detsamma gäller det motsatta. Om någon ändrar tillbaka till ”singel” blir det motsvarande reaktioner från omvärlden – alla beklagar den stackaren som om det varit värsta skilsmässan.

    Personligen tycker jag detta är en av avarterna med sociala medier, typ Facebook. Personliga förhållanden som de här tycker jag man ska akta sig för att lägga ut eftersom de riskerar att missuppfattas precis på det sätt du råkat ut för.

    Men inte tror jag det tar slut för det:-)

  3. Lena B skriver:

    Borde finnas en rad för ”Lite upptagen”! Annars är det ett bra ställe för mig att få reda på när mina söner ändrar status 😉

  4. Elisabet skriver:

    Haha …, skrattar gott åt Lena B:s kommentar ,-)
    Och jag minns när en f.d. arbetskamrat upptäckte att ett av barnen strukit henne från sin vänkrets på FB.
    Det var liksom nya tidens bannbulla.

  5. christel skriver:

    Det är inte okej att vara singel, i alla fall inte om man är lite äldre. Det är min erfarenhet sedan jag skilde mig för 4 år sedan. Folk i omgivningen undrar (för) ofta om man inte träffat någon. Får ibland känslan av att man inte kan vara lycklig om man inte är två. Själv känner jag efter 26 års äktenskap och 4 skilsmässoår inte minsta längtan efter en partner. Men den dag jag springer in i någon kommer jag att omfamna kärleken. Att vara i ett förhållande är för mig att man inte längre söker eller är öppen för att träffa en ny kärlek.
    Pernilla, jag tror inte du jinxar ditt förhållande genom att prata om det!
    Följ bara med i det härliga så länge det varar, en dag eller resten av ett liv, hur kan man veta?!
    Christel

    • pbloggen skriver:

      Jo, efter att ha varit singel större delen av de senaste tio åren, kan jag hålla med dig. Värst var nästan när folk slutade fråga om jag inte hade träffat någon. Gav de upp där?! Skönast var när jag själv äntligen landade i min soloflygartrygghet. Precis som du kände jag att många medmänniskor tror att lyckan är lika med ”att träffa någon”. Riktigt så enkelt är inte livet.
      Fortsätt att njuta av ditt eget liv, det du själv formar. *varm kram*

Kommentera

