Tänk om…

… det är jag som är utrustad med den verbala förmågan, i det här förhållandet? Att det faktiskt är jag som kan förmedla känslor i ord? Motparten – eller medparten är det ju – kan prata med allt och alla. Mingelproffset. Men viktigheter då? Såna som går från ett hjärta till ett annat? Där är det stopp.

Jag väljer att tro att det handlar om ”att inte kunna”, istället för ”att inte vilja”. Men jag vet inte. Det jag vet är att jag tynar bort utan ord. Drar mig tillbaka. Ifrågasätter mig själv och hittar på anledningar.

Märkligt med tanke på hur fina helger vi har tillsammans. Då när allting bara funkar och är så roligt och bra.

Jag önskar att jag inte var så osäker mig själv i såna här lägen. Det splittrar…

*P*

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tänk om…

  1. Malin skriver:

    Handling är viktigare än ord … för tänk om det vore tvärtom! Ha tålamod. Och var tydlig med vad DU behöver. Kram!

  2. Maria skriver:

    Varför inte fokusera på fina helger då?

  3. Annika skriver:

    Om det är någon tröst så är det JAG som är musslan i det här förhållandet, hur konstigt det än kan låta! Men jag LÄR mig och nu efter sju år är jag faktiskt riktigt bra på att prata om saker och ting. Men att säga ”jag älskar dig”, sitter långt inne….jag är mer en sån som visar än säger…

  4. pbloggen skriver:

    Annika – tack, jag tar små steg och lär mig något nytt hela tiden. *hjärtekramar till dig*

Kommentera

