Rutiner

Jag tycker om rutiner. Hur mycket jag än uppskattar semester och lata dagar, så längtar jag nästan alltid tillbaka till mina vanor.

Vardagsmornarna har delats in i 30 minuterspass i många år. En del hundpromenad, en del frukost och tidning, en del dusch och tillfixning. En del finns att ”slira” på, då jag plötsligt fastnar i Bloggosfären, eller går lite längre. Men grundtanken är 30 minuter åt varje sak.

Nu har jag börjat åka buss och behöver tänka om litegrann. Vet ni? Det fungerar faktiskt att bryta mönster, det gäller bara att bestämma sig och nu är det läge för det.

Just idag tar jag bilen, ikväll kommer mitt lilla matlag hit på ärtsoppa och varm punsch och jag vill såklart komma hem i tid. Yngsta hämtade Den prickiga igår, det innebär också nytänk. Livet går in ett nytt skede. Härligt!

*P*

Det här inlägget postades i Bästa livet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Rutiner

  1. Maria skriver:

    Jag älskar oxå rutiner 🙂

  2. WoW skriver:

    Bara man bryter dem själv så funkar det, men ibland väljer mina hundar att bryta rutinerna i minuter räknat och då blir det lite kinkigare 😉

  3. Mies liv skriver:

    Älskar rutiner, älskar listor, planering och kontroll… Å gudar så trist jag låter, men jag älskart! 🙂

  4. pbloggen skriver:

    Vi får hålla ihop – vi Rutinmänniskor. 😉

Kommentera

