Att bemästra kaos

Idag är en annorlunda dag på jobbet. Sedelautomaten kraschade igår och det blir lite stök och bök då. Lite intressant är att jag mår bra av såna händelser. Plötsligt ska saker och ting lösas på ett annat sätt än det vanliga och en olycka kommer ju sällan ensam. Då skärps mina sinnen och jag får improvisera. Jag tror att det är precis då mina styrkor visar sig.

Som lök på laxen uppstod en hotfull situation, inte lika roligt förstås. Människor som känner sig trängda kan tydligen slänga ur sig vad som helst. Inte helt ok. Nästa gång tillkallas ”ordningsmakten”.

Ikväll är det matlagsdags igen och imorgon ska jag få krama om min äldsta tös som kommer hem till Skåne ikväll. ♥

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Att bemästra kaos

  1. Maria skriver:

    Oj, det låter som om jag var arg och inne på ditt jobb 😉

    Nä skämt åsido, det är inte roligt att inte få känna sig fredad på arbetet och skönt att det gick bra.

  2. pbloggen skriver:

    Haha! Du är en klok kvinna, så det skulle aldrig hända. 😉

    Ja, det var skönt att vi lyckades gjuta olja på vågorna.

Kommentera

