Het natt

Om man vaknar mitt i natten med en ömmande, skållhet kropp – då borde man förstå att något är på gång. Men jag klädde bara på mig lite mer, tog en Ipren och feberhuttrade en stund innan jag försvann in i drömmarnas värld igen. På morgonen kändes det nästan bra, så det var bara till att fixa till mig och ta bussen till jobbet. Efter ett par timmar insåg att jag inte var till någon nytta, kroppen och jag var inte på samma plats. Därför åkte jag hem igen, trillade ner i soffan och har nu sovit i ett dygn. Bra medicin!

Tror att det var en väldigt lätt sjukdomsvariant, eftersom jag börjar bli rastlös nu. Två kakor har bakats. Fiffigt – jag kan ju inte bjuda hit någon när jag inte är frisk. Nåja, då gick ju den lilla stunden.

Hjärnan snurrar på. Vill ha nya intryck, ge nya uttryck. Upptäcka. Sätta upp mål. Planera resor. Börja fotografera igen. Våga mer, inte bara vilja.

Ja, ni förstår – det är hopp om tanten!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

