Nya bitar

Ett utmärkt sätt att lära en känna en människa är att flytta tillsammans. Inte som i ”flytta ihop” utan som i ”hjälpa till med att flytta lådor och möbler”. Lite tidspress och en dos problemlösning och vips klarnar personligheterna. Jag ser en man som kan bli väldigt fokuserad och som verkställer. Det gillar jag. Vi samarbetar bra och för mig är det en förutsättning, troligen för alla andra också.
Att sedan sitta uppkrupen i soffan och botanisera i böcker som är på väg från flyttkartonger till bokhylla, ger det hela en ny dimension. Där hittar jag gemensamma intressen och där lägger jag ytterligare ett par små pusselbitar, som sakteliga svarar på frågan ”Vem är han?”.

Idag har jag varit på min allra första allsvenska match. Sent, sent ska en syndare vakna! Ståplats och flödande solsken gjorde upplevelse positiv, även om det oavgjorda matchresultatet inte var så upplyftande.

wpid-20130401_145644.jpg

För er som kanske tycker att min positiva inställning till en man blir lite kväljande, kan jag ju medge att det finns lite mer att önska vad beträffar… Nej, jag ska inte trilla ner i den fällan faktiskt. Det känns bra. Jag har tålamod, inser att det inte går att forcera. Tack för den insikten Fina M. 😉

G’natt!

*P*

Det här inlägget postades i Bästa livet, De där andra. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nya bitar

  1. Maria skriver:

    Kväljande? Inte alls – du är precis som man ska vara första åren innan ytskiktet krackelerar 😉

  2. Mies liv skriver:

    Jag tycker det låter mer härligt än något annat… så där att jag bara sitter och ler! 🙂

Kommentera

