Tidig fästing?

Fy så maktlös jag känner mig när Den prickiga plötsligt blir riktigt dålig. Det som började med hälta på ett framben, fick henne plötsligt att däcka totalt. Skakande satt hon utan att våga lägga sig ner. När hon inte kunde kissa en morgon blev det akutbesök hos veterinären. Efter röntgen och blodprov konstaterades att min lilla följeslagare hade drabbats av Anaplasma – en fästingburen infektion.

Nu har hon ätit antibiotika i en dryg vecka, men blir fortfarande väldigt påverkad när vi har varit ute och gått. Då måste hon äta smärtstillande tabletter och det gör ont i mig att se hur hon lider. Imorgon får jag ringa veterinären och kolla om något annat kan göras. Förvisso återstår halva antibiotikakuren, men är det normalt att hunden ska ha så här ont?!

Åh, varför kan min prickiga vän svara på mina frågor och berätta hur hon mår?

*P*

Notering | Det här inlägget postades i Hundprat, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tidig fästing?

  1. WoW skriver:

    Vår stora hund som vägde 45 kg fick något fästingburet.
    En dag efter att ha haltat lite kunde hon inte stödja på benen alls så då åkte vi in och hon fick medicin.
    Vi tog aldrig reda på vad det var utan började med antibiotika för att se om det hjälpte och det gjorde det väldigt snabbt, därför brydde vi oss inte om vilken av smittorna det var.

    Men som sagt hjälpte det väldigt fort.
    Min väninnnas hund har varit sjuk väldigt länge med den ena kuren efter den andra… hoppas hon bättrar på sig, din prickiga!

Kommentera

