Lilla My-varning

I förmiddags var jag riktigt stolt över mig själv, eftersom jag hade ställt frågor som jag bar på och förmedlat känslor som levde runt i mig. Jag har ju lovat mig själv att vara mer öppen, hur läskigt det än kan vara.

Ikväll är jag genomtrött och undrar varför jag inte bara kan vara en ljuv kvinna.

Men på en punkt är jag stensäker: det är grymt oattraktivt med vuxna människor som inte kan hantera alkohol. Basta.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lilla My-varning

  1. Maria skriver:

    Man måste nog göra en avstämning på vad ”hantera” alkohol innebär. Det kan ju variera en del.

  2. Elisabet skriver:

    Jag håller med.
    Och själv menar jag med ”hantera” …, detta att människor blir helt förvandlade och oigenkännliga.
    Då tappar jag tryggheten.

  3. pbloggen skriver:

    Maria – ja, det förstår jag. Har levt ett kort tag med en alkoholist, där var det ju inte lönt att ta upp ämnet.
    Elisabet – just det. Tryggheten försvinner när en annan människa träder fram i skepnaden av någon som jag tycker om.

Kommentera

