Ruta ett

Jag är en rättså öppensinnad kvinna, vill jag tro. Men det finns beteenden jag inte accepterar och det var den lilla tuvan som välte den kärleksrelation jag haft de senaste månaderna.

Tomt och konstigt känns det. Jag kommer att sakna våra diskussioner, mysiga helgmornar och att ha någon nära mig. Tur i det hela är kanske att det aldrig var rosafluffigt och förblindande. Det var enkelt, bekvämt, roligt, stimulerande, socialt och jag trivdes.

Ur detta kliver jag lite skadeskjuten, men på något vis ändå styrkt. Jag vet hur jag vill leva mitt liv och där kompromissar jag inte bort vad som helst.

Klurigheten framöver blir umgänget med älskade matlaget, där vi båda är med. Tycker själv att jag var tuff som en bandyboll, när jag gick ut och åt med gänget två dagar efter ”kraschen”. Det kostade på, men jag växte i mina egna ögon.

Upp i sadeln igen, P!

*P*

Den prickiga blir sakta bättre, förresten. Hon har fått leka med sina kompisar kortare stunder och igår gick jag vi en härlig runda runt Svaneholmsjön. Den där lilla rundan bjöd förövrigt på glassbåt och rar bekräftelse: du är den absolut trevligaste bekanskapen på mycket länge. Såklart jag är – jag är ju bitvis bäst! 😀

Det här inlägget postades i De där andra, Hundprat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ruta ett

  1. Maria skriver:

    ”enkelt, bekvämt, roligt, stimulerande, socialt och jag trivdes” alla dom orden i stycket nedanför ”kärleksrelation”?
    Nja, vänskapsrelation? Speciellt om du kan delta i samkväm två dagar senare.
    Det kanske är så att det egentligen inte var ”Kärleken” heller och anledningen att bryta helt enkelt kom?
    Människor fyller olika funktioner i ens liv. Det viktiga är att det känns bra just där och då oavsett vad för typ av relation det är. Man behöver dock inte kasta sig upp i sadeln igen, man kan sluta rida helt enkelt. Det tycker jag är skönt…

    Kärleksrelationer ska f.ö vara förblindandet ett tag… hur skulle man annars stå ut med varandra öht? 😉

  2. WoW skriver:

    Tråkigt och bra i samma inlägg, jag hoppas hon repar sig och blir helt bra igen, den prickiga!

  3. pbloggen skriver:

    Maria – jag vill ha precis allt det där i en kärleksrelation, faktiskt. Och sex. Det sistnämnda är det som särskiljer förhållandet från att bara vara ”vänskap”. Jag sexar inte med vänner. Nej, han var inte ”Den stora kärleken”. Av någon anledning tror jag inte att jag kommer att möta den igen och det känns helt ok. ”Upp i sadeln” för mig är betyder nog mest att jag ska borsta av mig och se framåt igen. Jag kan ju välja att skritta lugnt och betrakta omvärlden. 😉

  4. pbloggen skriver:

    Wow – tack! Hon rör sig helt annorlunda idag, jämfört med för ett par dagar sedan. Mycket ”friare” i kroppen, härligt att se.

Kommentera

