Dessa ord

Jag kommunicerar gärna och mycket. Jag ställer frågor, men har framförallt många känslor som jag vill klä i små virkade kläder i regnbågens alla färger och dela med mig av.

Nu har jag äntligen förklarat för och fått respons av mannen. ”Vad var det som hände?” Jag vill ju ta med mig något ur det vi hade. Lära mig, så att jag inte dunsar i samma lyktstolpe en gång till.

Umgänget med Matlaget har jag bett att få pausa. Kanske träffas vi igen, kanske inte. Det känns som om det övriga gänget lever ett annat liv än det jag lever. Vi gör såklart olika saker i våra liv allihop, men ”de” har mer gemensamt med varandra än med mig. Så upplever jag det iallafall.

Jag har hittat tillbaka till träningen igen och det är jag tacksam för. Där får jag härja på, bli svettig och trött, samla energi och tanka glädje.

Ikväll har jag yogat med en kompis. Jösses så stel jag är, fast väninnan tyckte att jag var vig. Jodå, med lite uppvärmning så lossnade det. Konstaterade att det är otrolig skillnad på de olika instruktörerna. Kvällens variant var nästan lite generad över att beskriva rörelserna, så han gjorde det lite halvflaxigt. Inte heller fanns det något mjukt flow i hans sätt att guida oss som låg på golvet.

”Nu är tiden ute. Passet är slut.” sa han när vi hade legat stilla ett par minuter i slutet. Pang! Bom! Honom vill inte jag älska med, mer sensualitet, tack. 😆

*P*

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dessa ord

  1. Mies liv skriver:

    Låter rätt sunt att välja bort det som inte känns riktigt bra och börja med sån´t du tycker om i stället.

  2. cathrin skriver:

    Instämmer med Mie.

Kommentera

