Poäng till Maria

Jag vet att jag har sagt till Äldsta att ”Vi ska inte behöva tigga om kärlek. Vi ska inte hoppa och studsa, skrika och be någon tycka om oss.”

Jätteklokt råd från mor till dotter. Då hade det ju varit önskvärt att jag själv levde efter devisen. Nu hamnade jag återigen snett i min senaste vuxenrelation. Ja, Maria, jag kapitulerar. Det jag kallade kärleksrelation handlade kanske trots allt mer om vänskap och bekvämlighet från båda parter tackolov. Jag fick mycket av det jag vill ha och tycker är viktigt, men jag saknade också. Just idag känns det som om det fanns en mening med det.

Egentligen skulle jag kunna berätta om upprinnelsen till en kärlekshistoria, beskriva känslan av bubbel i kroppen, om närhet och åtrå. Men jag vilar faktiskt på hanen.

Jag nöjer mig med att konstatera att ibland är saker på väg att hända, men tiden är liksom inte riktigt inne. Då får dagarna fortsätta att gå och så plötsligt händer det. 😀

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Poäng till Maria

  1. Maria skriver:

    Närhet och åtrå är icke att förakta. När man inte har just DET finns alltid en känsla av saknad.
    😉

  2. Du vilar på hanen…jag hoppas få läsa en fortsättning någon dag 😉

  3. pbloggen skriver:

    Annie – vi får se! 😉

Kommentera

