Känslor

imageDet har varit mycket av varan det senaste dygnet.

Visst har jag berättat att jag har två ”låtsastvillingar”? Dvs två vänner som är födda samma dag som jag, med bara några timmars mellanrum. För någon månad sen fick kvinnan bröstcancer och igår fick jag reda på att mannen fått en ny hjärntumör, han behandlades för det i fjol.

Tankarna tumlar runt i mig och jag tänker på förgänglighet och kärlek och viktigheter och sånt som betyder något. Å så kliver jag in i en butik och spontanköper ett halsband, så där som jag aldrig gör. Jag är här. Jag är nu. Inte kommer jag till Skottland eller Lissabon, jag bara längtar och drömmer och tror.

Tisdagskvällen tillbringar jag med härliga kollegor, äter gott, dricker vin i olika färger och avslutar med favoritwhiskyn. Jag är P i kvadrat, jag levererar oneliners och är som jag är. Kanske tömmer jag någon depå där och då? När jag timmarna senare är på väg hem toklängtar jag efter ”min lilla matlagsfamilj”, saknar dem så det ekar i hjärtat. Får iväg ett sms till en av ”medlemmarna”, undrar vad hon gör. Lilla dumma jag. Matlaget lever ju som vanligt, utan mig. Just ikväll också, det är ju tisdag och jag tänkte inte – jag bara kände.

Nu vill jag krypa till kojs, sova tungt och vakna till en ny dag, utan så mycket turbo i kroppen.

I tanken är jag hos tvillingarna en stund…

*P*

 

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

