Snårskog

När det stormar i närståendes liv är det en ynnest att få förtroendet att vara där. Att bara sitta och lyssna, eller att fixa mat, tända massor av ljus och landa i en soffa tillsammans.

När tårar och andnöd inte hindrar oss ifrån att träffas eller ringas vid. Att våga blotta sig, utan att vara det minsta orolig för att bli dömd eller negligerad, det är vänskap av den mest innerliga formen.

Just nu gungar livet för två människor som står mig nära. Jag kan inte annat än vara glad för att jag själv känner mig tillfreds med livet idag. Jag har helt enkelt kraft att stötta och vara ett litet lysande lingon i den snårskog som mina vänner ska ta sig igenom.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Snårskog

  1. HV skriver:

    Åhhh så fint uttryckt:
    ”ett litet lysande lingon i snårskog”
    Får mig att tänka på att finnas till, utan att gå in i andras bekymmer. Det ska jag tänka på när jag vill hjälpa mer än vad som är sunt!

  2. pbloggen skriver:

    Tack! Det är nog precis så jag tänker. 🙂

Kommentera

