Ljus

mimageMorgonljuset, det är anledningen till att jag inte byter sovrum. Sedan döttrarna flyttade ut står ju deras stora rum oanvänt. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag vill använda det till, men det kommer tids nog. Jag stannar i mitt sovrum, där morgonsolen väcker mig och där jag kan säga gonatt till fullmånen.

Just nu är det söndagsmorgon och jag har bjudits på frukost i mitt eget lilla hem. Tidningen väntar på att bli läst, men inuti mig står motorn och brummar på för högt varv. Då är det inte lönt att försöka lura mig. Nej, istället för soffmys tar jag mig an disken. Därefter väntar skogen på mig och mAnnen.

Lite oplanerat dök Äldsta upp tillsammans sin lille son häromdagen. Underbart att få gosa med den lille som nu hunnit bli nio veckor.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ljus

  1. Maria skriver:

    Jag vägrar använda persienn eller rullgardin nu när jag äntligen fått ett sovrum med fönster! Jag har inte morgonsol men ljuset som väcker mig gör hela dagen mycket ljusare så jag förstår precis

  2. pbloggen skriver:

    Visst är det härligt med ljus!

  3. Eva Sw skriver:

    Märkligt är det när sista barnet flyttat ut. Jag gjorde arbetsrum av hennes rum. Där sitter jag nu och det är en lyx i livet med ett room of my own 🙂

  4. Oh, vilket vackert morgonljus, det kan man såklart inte vara utan!

  5. pbloggen skriver:

    Eva – du skrev så fint ”att vi hör ihop, men vi bor inte ihop”. Precis så är det ju.
    Igår hittade jag vackert tyg på Indiska och fick en bild av hur jag vill ha mitt rum. 🙂

  6. pbloggen skriver:

    Annie – ljuvligt är det och jag kan ligga där och bara titta.

Kommentera

