Inget av vikt

Just nu är mitt lilla hem ett smärre kaos. I vardagsrummet står en spjälsäng, som jag tog ner från vinden när barnbarnet kom ner till Skåne. Han har dock inte invigt den än, eftersom den saknar madrass. Standardmåtten har tydligen förändrats, och sängarna har blivit större. Allting blir väl större förresten – kundvagnar, godispåsar, bilar och tvskärmar. Uppslag till ett nytt inlägg!

Fortsatt förklaring till röran är att mAnnen förärade mig tre garderober i förra veckan. Med sig i lastbilen hade han även nylagad mat. Jodå, jag tycker väldigt mycket om honom! 😉

I lördagsmorse monterades garderoberna och sedan var det bara för mig att börja stuva in, sortera och planera hur jag ska ha allt. Lite förvånad är jag över att jag inte lyckats fylla hyllorna. Eller kanske inte, jag är ju faktiskt ingen samlare. Är du det? Har du kläder i olika storlekar hängandes ”om jag kanske går upp/ner i vikt” tex? Jag blir ju nästan löjligt lycklig när jag lämpar av saker på återvinningsstationen. 🙂

Måndagkväll, kroppen är nöjd efter träning och bananpannkakor (vansinnigt gott upptäckte jag). Nu ska det sitta finfint med en kopp te och ett avsnitt av ”Orange is…”

*P*

Spjälsängen förresten, den har funnits på vinden, långt inne, sedan jag flyttade hit. Bra att jag kom att tänka på den ju.

Notering | Det här inlägget postades i De där andra, Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inget av vikt

  1. Maria skriver:

    Ler med jag läser, just nyäter – bananpannkakor – och tänker på hur glad jag blir av att göra mig av med saker som jag inte längre behöver. Stor igenkänningsfaktor!

  2. Just nu kör jag mycket frekvent till både återvinningsstationen och Erikshjälpen….sen ska jag försöka avyttra lite grejer på Blocket och Tradera också…så skönt när hemmet blir lite ”luftigare”, pö om pö…känns lite friare i huvudet med! 🙂

  3. Eva Sw skriver:

    Sparar som en ekorre de kläder jag älskar från evigheter och framåt. Men just nu samlar jag ihop allt icke nödvändigt, inte så älskat, men bra kläder i kassar till flyktingarna från Syrien som nu bor i Offerdal. Känns meningsfullt.
    Måste steka bananpannkaka. Brukade äta det i Vietnam. Hur lagar du dem?

  4. pbloggen skriver:

    Eva – busenkelt! Jag mosar en banan, knäcker i två ägg och vispar runt. Några korn salt möjligen. Turkisk yoghurt och bär till, mums! Kanske något att bjuda Milton på?

Kommentera

