Män och kärlek

Han ger mig det utrymme jag vill ha och behöver, mannen som jag träffar. Helgerna spenderar vi oftast tillsammans, i veckorna träffas vi ett par gånger. Med honom är det enkelt att vara tvåsam och känslan blir bara starkare.

Inte en enda gång har jag känt mig orolig över att inte räcka till och det är ovant för mig. Vet i fasen, men han förvånar mig med sitt sätt att vara man och partner.

Jaja, tänker ni säkert, det går nog åt h*lvete snart. Det är möjligt, men tills dess vill jag fortsätta att laga mat tillsammans med honom, höra honom beklaga sig efter ett Friskispass. Jag vill förvånas av hur han får mitt karusellväsen att gå ner i varv, genom sin lugna beröring.

*P*

Det här inlägget postades i Bästa livet, De där andra. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Män och kärlek

  1. Maria skriver:

    Äh, man kan ju inte gå in i en relation och tänka att det snart går åt skogen. ha roligt så länge det varar oavsett om det är tre dagar eller 30 år.

  2. pbloggen skriver:

    Nej, så har jag aldrig tänkt heller. Föddes till nyfiken optimist. 😉

  3. Eva Sw skriver:

    Måste nog smittas av din nyfikna optimism när det gäller kärlek och sluta vara en igelkott 🙂

  4. pbloggen skriver:

    Eva – jag önskar att jag kan smitta dig litegrann. Igelkottar kan ju också vara goa varelser. 😉

  5. Jag tänker inte alls säga att det kommer att gå åt helvete! Det låter ju jättebra på alla sätt, helt rätt för dig! 🙂
    Jag är också en sån som behöver mycket eget utrymme och tid. Så att någon gång träffa någon som tyckte om mig och kunde ge mig detsamma, tänk så härligt! (Nu vet jag att det inte kommer att hända, men drömma kan man ju alltid!)

  6. pbloggen skriver:

    Jag förbehåller mig rätten att radera din parentes. Alltså lite sådär ”oss emellan” – i tanken.
    Tid har varit framgångsreceptet för mig. Singelåren blev många och faktiskt roliga. Jag lärde känna mig själv och hittade en fantastisk kvinna värd att älska. 😉

  7. Jag trivs väldigt bra med mig själv, har alltid gjort det faktiskt. Samtidigt så ÄR det ju underbart att bli kär och speciellt om det är besvarat! Men jag är realist, inser att jag är så pass udda – inte alls vad jag har förstått att män önskar sig – att chansen att få uppleva det är minimal.

  8. pbloggen skriver:

    Vad önskar sig män då? Finns det en mall? ”Kåt, glad och tacksam” som det sägs i filmen?
    Vi är ju alla unika, eller hur? Jag vill gärna tro att det är just därför mannen jag nu träffar vill vara med mig. Ta inte den illusionen ifrån mig. 😉

Kommentera

