Små stunder

Måndag igen och jag är ytterligare en härlig helg rikare. Lördagen bjöd på skogspromenad och vinprovning. Någon större vinkännare är jag inte, men det är alltid intressant att lyssna på den kunniga sommeliern som håller i övningen en timme. När vi har gissat klart, hummat – snurrat glas – sörplat vin och bedömt, tackar han för sig och DÅ startar det riktiga kalaset. Alla deltagare har mat med sig och det är en ren fröjd att se buffén dukas upp.

När vi igår morse upptäckte att himlen var klarblå, bestämde vi oss för en tur till Österlen. Där vandrade vi längs stranden vid Vitemölla med isande vind i ansikte och chans till massor av frisk luft i lungorna. Det är vid havet jag mår som bäst, hela jag fylls av liv, samtidigt som jag känner ett stilla lugn.

Vi har det bra tillsammans, jag och mAnnen. Lite förundrad är jag allt – eller kanske inte? Det är enkelt och det är ju faktiskt precis så jag vill ha det. Inga missförstånd, ingen oro, inga stunder av tvivel och känslan av att ”nu tar jag sats och ber om svar på det jag undrar över”. Jag känner mig älskad helt enkelt och jag vågar älskar tillbaka, det är stort.

Hav Skuggor Svanar2

*P*

 

Det här inlägget postades i Bästa livet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Små stunder

  1. Eva Sw skriver:

    P. Det låter underbart. Jag blir glad av att läsa dina rader. De ger hopp.

  2. MarveW skriver:

    Fint! Tack för att du delar med dig.

Kommentera

