1964

F e m t i o

Jag börjar att vänja mig vid tanken nu. I januari är det dags att fylla jämnt. Det tog några månader för mig att bestämma mig för hur jag ska fira – resa bort eller ha fest. Valet föll på fest.

Frågorna var många, hur många gäster skulle jag få ihop? Var ska festen hållas? Vad ska jag bjuda på? Ja, ni vet allt det där. Mitt i nätterna har jag vaknat, fullkomligt övertygad om att det kommer at bli nästanpå misslyckat. Platsen jag har valt är inte flashig, vinerna och maten kommer att hålla god standard (såklart), men jag har ingen möjlighet att bjuda på champagne och gåslever. Nu när jag skriver, så tycker jag själv att det hela låter korkat. Jag har ju kloka och härliga vänner och de kommer för att fira mig. Det är inte Nobelfesten och ingen tror det heller. Jag är tröttsam när jag konverterar till Teskedsgumma. Till skillnad mot andra gånger då jag känt mig liten,  är att jag faktiskt väljer att gå rakt fram mot målet den här gången, normalt sett har jag dragit jag mig tillbaka.

Tänk så klok man blir med åren! 😉

Hur vill/har du fira(t)?

*P*

Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till 1964

  1. MarveW skriver:

    Det är din fest och du som bestämmer! Ha kul.

  2. Eva Sw skriver:

    Gå in för att njuta av din dag, låt dig firas. Femtioårsdagen firade jag med stor fest, Det var kul. Det rådde talförbud (att hålla tal alltså) men man fick gärna sjunga. Jag fick ett underbart utedass till ön, ritning, material, och bygghjälp. Efter det har jag bestämt mig för att fylla 44 varje år. Det känns som en trevlig och lagom ålder.

  3. Kaiza skriver:

    Ett gammaldags hederligt kaffekalas eftersom jag älskar att baka. Det blev så rätt och så bra!

  4. Elisabet skriver:

    Femtio .., då hade jag nyligen lidit skeppsbrott och var ensamseglare på livets ocean .., det blev hur spartanskt som helst .., min syster och hennes barn och barnbarn .., kanske min son också .., på en Kinarestaurang i Ystad. Men det kändes bra ändå.
    Jag fyller också jämna nu i januari och tänker vänta med firandet tills i höst. I september. Då ska jag stå nånstans i Hyde Park och sjunga med i Allsång pomp och yra ., åååå, det ska bli så roligt!
    Grattis redan nu, Pernilla!

  5. Lena B skriver:

    Det började som en cirkus men slutade alldeles perfekt! Jag hade i god tid bokat Elofs Skafferi i Billeberga, bjudit en 40 gäster och bokat ett band och en buss. En vecka innan försökte jag få tag i krogen för att finslipa de sista detaljerna dukningen. Jag ringde, lämnade meddelanden, mejlade. Då drog de öronen åt sig och gick plötsligt inte med på ett enda dugg av det som vi bestämt. De hade bokat in massor av andra gäster och vi fick inte plats i matsalen etc etc. (Kanske hade de helt enkelt slarvat bort min bokning…?)Jag bokade av i vredesmod och fick långa, långa otäcka svarsmejl med hot om än det enda än det andra. Men i affekt kan man bli väldigt kreativ och på en förmiddag hade jag hittat ett annat fantastiskt ställe som tog emot oss – Vallåkra Stenkärlsfabrik. Underbar mat och underbara människor och fantastiska lokaler i historisk miljö.

  6. cathrin skriver:

    God fortsättning, det är inte så farligt att fylla 50 som jag trodde. Lycka till!

  7. pbloggen skriver:

    MarweW – Tack, jag lovar att tänka så!
    Elisabet – grattis lite i förskott till dig också. 😉 Härligt att ha en resa att se framemot!
    Lena – vilken mardröm! Skönt att det löste sig och att det blev så lyckat!
    Cathrin – tack detsamma! Jag är inte så orolig för själva åldern. 🙂

  8. Monet skriver:

    Fira så mycket du kan och så som det känns bra för dig och plånboken. Och låt dina vänner få hålla både tal och ge dig presenter. Jag minns min stora fest med tal, musik, blommor och presentbord än idag med glädje. Fest är något alla tycker om och mår bra av. Åka bort kan man göra när man blir lite äldre!

  9. fruhatt skriver:

    Jag hade en fest med ca 30 personer med temat gala, glitter och glamour . Och alla hade ansträngt sig t o m de som aldrig drar på sig något glittrigt ,blev så rörd . Jag hade en galaakut ( en låda med strass , glitter och lite hattar ) helt i onödan . Vi drack bubbel, dansade och sjöng tills fåglarna började kvittra . I dag så är jag för trött för fester .

  10. pbloggen skriver:

    Fruhatt – visst var det härligt att fira! Underbart när gästerna är med på noterna och verkligen vill ha roligt!

Kommentera

