Söndagsnöje

Den här helgen blev lugn och behaglig, till viss del beroende på att mAnnen legat i influensa i veckan och fortfarande är ”lite klen”. 😉

I lördags var jag äntligen ute i min lilla trädgård och pysslade. Jag tömde krukor på ljung och pumpor, förberedde våren. Hittade små klumpar med små, små lökar som börjat vakna till liv. Det är såna små sötingar som stått inomhus tidigare i vinter och som jag sedan bara lagt ut i trädgården. Nu står de i små krukor i fönsterkarmen och det ska bli spännande att se vem de egentligen är. Jag kommer ju inte ihåg om det var pärlhyacinter eller något annat. För ingen peng alls tog jag in våren i köket. Härligt!

Mitt förråd hade blivit lite väl belamrat, så det fick också en rejäl uppfräschning. Det är få saker som ger mig sån tillfredsställelse som att rensa ut och kasta/lämna iväg saker till återvinning. Jag tror minsann att jag ska gå ut och bara njuta av ordningen där nu. 🙂

*P*

Förråd_1   och så lite senare Förråd_2

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Söndagsnöje

  1. vandrar skriver:

    Ja visst är det härligt att rensa och slänga, särskilt kul i typ garage och förråd, till skillnad från att bara städa vanligt inne 😉

  2. Elisabet skriver:

    Vilken otrolig skillnad det blir med lite röjning! Jag har förvarnat pv om att i veckan SKA det röjas i såväl garage som vid vedboden. Han ser ångestfylld ut.

  3. pbloggen skriver:

    vandrar – Precis! Det syns ju alltid mer i förrådet.

  4. pbloggen skriver:

    Elisabet – min ”före-bild” visar lite väl mycket kaos, eftersom vi hade tryckt in de nya hyllorna där innan de gamla garderoberna åkte ut. Du får visa bilderna för pv – så ser han kanske vinningen med veckans projekt. 😉

Kommentera

