Ickefärgen

Ni som har läst här ett tag vet att jag inte är någon större vän av svart, jag väljer gärna kläder med mycket färg.

En liten sak som jag funderat över är varför överdragskläder ofta är just svarta. De använder man ju med fördel när det regnar och är allmänt trist väder. Igår bjöds vi på en Lovikkamurrigt morgon i min del av landet. När jag kom ut på vägen med min lilla bil, swischade en cyklist förbi – helt klädd i svart, nästan omöjlig att upptäcka. Tänk så mycket bättre det varit om han hade haft röda kläder eller varför inte orange?! 😀

Själv vill jag ha en regnkappa, en sån som jag kan använda på väg till jobbet när jag har klänning. En med massor av färg!

*P*

Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ickefärgen

  1. Elisabet skriver:

    Det här med färg betyder mycket. I somras köpte jag en limegrön linneklänning och jag undrar om nån klänning har gjort mig lyckligare?

  2. pbloggen skriver:

    Elisabet – linnemadamen! Oh, så fin du måste vara i limegrönt, med ditt mörka, vackra hårsvall!

Kommentera

