Jajaja…

Det blev en rolig fredag, jag erkänner. Jag stannade lite längre än planerat, men det är oftast så det blir. 🙂

Likt Askungen lämnade jag festplatsen en stund innan midnatt, vimsade iväg och insåg att jag bara hade en känsla av åt vilket håll stationen låg. Hittade ett par på en uteservering som glatt meddelade att jag hade rätt kurs inställd. Min ömma moder undrade oroligt om jag hade gått ensam genom natten. Jodå, visst hade jag gjort det. I studentstaden var ungdomarna på väg ut till festligheter, så det var bara härligt att gå där. Just det där med att ”våga röra sig ute” var ett av middagens diskussionsämnen. Min trevlige bordskavaljer visade sig också vara malmöit och vi var båda överens om att vi älskar vår stad. Tyvärr tycks många tro att det är en plats där gangstrarna härjar fritt.

Lördagstempot har varit lågt, men trots allt bjudit på promenad längs havet. Åldern tycks ta ut sin rätt. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

