Varför göra något med måtta?

Blodtrycket sjönk efter hand idag. 😉

Yngsta dottern hör numera av sig självmant och vill träffas, så jag och mAnnen åkte dit idag. Tillsammans med dotter och lånehund promenerade vi runt Pildammarna, det var en idé som många andra malmöbor också hade fått. Spontanlunch i form av falafel intogs i solskenet. Gott och härligt!

Vårens ankomst firades även med inköp av blommor och jord. Eftermiddagen gick i trädgårdens tecken. Syrenhäcken såg bedrövlig ut, så jag tog mig an den med min grensax. Jag vet inte riktigt vad som drabbar mig när jag får tag i just det redskapet. Häcken är numera ett minne blott, det var kanske inte riktigt så jag hade tänkt mig det.

Två rejäla högar med grenar blev resultatet och när jag stod och funderade över hur jag skulle göra mig av med dem, kom grannen ut.

-Låt grenarna ligga kvar, så tar jag dem när jag ändå ska köra iväg mina sopsäckar i veckan, sa han. Vilken tur jag har!

Nu är det kväll, jag har sett senaste avsnittet av Breathless och ska strax dra mig tillbaka tillsammans med ”Hotellet i hörnet av bitter och ljuv”.

*P*

Visst ja! Vi har ju bokat hotell till första stoppet i Edingburgh. Om en månad är det dags!

Det här inlägget postades i Bästa livet, Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Varför göra något med måtta?

  1. Elisabet skriver:

    Å, Skottland, det låter underbart!
    Själv drömmer jag om London i september.

  2. pbloggen skriver:

    Ja, du kan tro att jag läntar, Elisabet. Just det, du ska ju få uppleva konsert där också! 🙂

  3. Cecilia N skriver:

    Å! Den boken läste jag för drygt ett år sen och tyckte mycket om.

  4. pbloggen skriver:

    Jag ska krypa till kojs med den nu. 🙂 Spontant känner jag att jag skulle behöva damma av mina historiekunskaper först bara…

Kommentera

