Variation

Tänk så många olika människor det finns och jag har bara träffat några av dem. Det betyder ju att jag har otroligt mycket kvar att lära och upptäcka. Skön känsla!
Med mAnnen kom inte bara kärlek och en härlig kvinna/manrelation. Jag har träffat så många nya vänner genom honom också, det är guld värt. Omväxling förnöjer som bekant och jag behöver stimulansen det ger att möta nya människor.
Kvällen har jag tillbringat tillsammans med ett gäng kvinnor, som gäst i ett nätverk. Vi provade viner och åt god italiensk mat, men det häftigaste av allt: jag introducerades för två kvinnor som gjort helomvändningsar i livet. Den som kändes mest spännande var hon som sålde allt hon ägde och flyttade ut i öknen. Om henne vill jag höra mer. ”Jag vill höra vad som hände i ditt huvud, då för drygt tio år sen,” sa jag till henne. Det lovade hon att berätta framöver.

Det är näringsgivande med nya intryck, på vilket plan det än må vara. Jag konstaterar ofta det när jag står i köket och leker fram mat.
Där har ju Yngsta satt igång min tankeverksamhet, och såklart Maria (nej, jag har inte lärt mig länka på paddan, sorry). Köttfria måndagar existerar inte i mitt liv, det är nog enklare att pricka in de dagar då jag faktiskt äter kött.

Här blandar och ger jag, men just nu känns det så i huvudet – tankarna trängs. Igen.

*P*

Så slås jag då av det faktum att jag har så kul, nästan var jag än kommer… Vilken tur jag har! 😉

Det här inlägget postades i Bästa livet, Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Variation

  1. Maria skriver:

    Det är bra när barnen, som ofta är kloka, har gott inflytande över föräldrarna 😉

Kommentera

