Solmorgon

Med nya hjälmen nertryckt över ickelockarna, tar jag mig en cykeltur denna torsdagmorgon. Ser solen pussa bort froststjärnorna i naturen, vinkar till Bambi som står vid samma plats som sist.
Lärkorna drillar och jag andas in livet.
Väl hemma duschar jag under tiden som mitt te blir klart, sitter sen vid köksbordet och äter risgrynsgröt gjord på kokosmjölk. Konstaterar återigen att vårsolen är ljuvlig, men ack så avslöjande. I helgen vankas fönsterputsning. 🙂

Dagarna rullar på och jag trivs.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Solmorgon

  1. Elisabet skriver:

    Härligt! Du kan konsten att ta vara på livet.

  2. Maria skriver:

    Jag kan se dig cykla fram som Hedvig!

  3. mittilivetochjag skriver:

    Vad härligt! 🙂
    Själv har jag inte börjat med cykelhjälm ännu! FY MIG! Jag vet att det är dumt men jag glömmer alltid att börja liksom.
    Visst är solens ljus avslöjande. Normalt så här i början av våren brukar jag tvätta fönstren och ta itu med trädgården. Men tyvärr är jag handikappad just nu och några veckor framåt så vårfixet får helt enkelt vänta. Jätte tråkigt! Jag är så sugen på att fixa NU!!!
    Kram!

Kommentera

