Känslor

Lilla My – det var gårdagens känsla. Redan till frukost slog den till, eftersom branschen jag arbetar inom fick sig en ordentlig känga på tv. Jag borde vara van… Men det är ju inte utan att jag själv också tänker och kan hålla med om kritiken. Jag funderar lite över hur mycket en arbetsinsats faktiskt kan vara värd och hur mycket pengar EN människa kan tjäna. Jag måste dessvärre meddela att jag inte kommer att lösa de små gåtorna här och nu.

För fem minuter sedan, när jag satte mig i soffa med paddan, kände jag att jag klistrat fast i mig själv – känslomässigt alltså. Numera vet jag att jag har möjlighet att välja. Antingen så stannar jag kvar i känslan och geggar vidare i den. Eller så reser jag mig upp och slänger in mig i duschen. Kameran ställer jag fram, den får mig på gott humör. Idag bjuds på fackligt årsmöte i min stad, där jag får träffa kollegor från andra banker. Bra med ett avbrott i arbetsvardagen.

Och nu, precis nu hittade solstrålarna in genom fönstret! Det är ett tecken!

*P*

Psst… Vårdagjämningen är här!

Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Känslor

  1. Maria skriver:

    Jag arbetar just nu i en bransch som är mäkta impopulär och jag hållare faktiskt med om mycket av kritiken.

  2. Maria skriver:

    jäkla autokorrekt, minsta feltryck och den hittar på egna ord – jag håller med!

Kommentera

